10/12

Nu är jag hemma efter en trevlig helg. Har fortfarande ont i halsen och är fruktansvärt hes.
Det funkade utmärkt att äta julbord i Halmstad, vi åt på "det lilla helfwetet". Jättegod mat, för att inte tala om personalen!
Det kan jag med gott samvete rekommendera!!

I morgon ska jag ringa till Göteborg...igen...och se om de vet mer än de gjorde förra gången.
Jag vill gärna veta och så jag kan planera lite runt om, hur jag ska ta mig upp där och hem, om jag ska "äta" eller rättare sagt dricka något speciellt innan operationen.
Har hört av en del att de har gått på nutrillet 2-4 veckor innan operation.
Många frågor...

På en av bloggarna jag läste i torsdags, var debatten om övervikt och flyga.
Att de som var smala skulle få ha mer bagage med sig, tänk om man väger så mycket att man inte får ha något bagage med sig överhuvudtaget då??..
Och personen på bloggen retade sig på feta människor som flög och inte betalde för två flygstolar...
Personen menade att den fete personen tog mer plats än en stol och då blev den normalviktige med passageraren lidande. Och fick stå ut med fettet som vällde in på dennes plats.
Undra om bloggaren har någon överviktig person i sitt liv, typ släkting.
Och han/hon frågat hur den överviktige personen känner sig efter ett sådant angrepp.
Vi är ju inte feta för att vi vill vara det.
Jag tror inte människor vet att vi (överviktiga) ofta skämms för hur vi ser ut, och om de vetat hur mycket tid, pengar och kraft vi lagt ner på våra känslor angående vikt mm, då hade nog många undrat hur vi klarar vår dag.

Undra om de som skriver sånt i sina bloggar vet att de sårar människor djupt!
Att de skrivande orden kan hänga med länge, etsa sig fast.
Jag har aldrig  tänkt på att jag inte får plats i en flygstol, förrän jag läste bloggen.
Då reser jag ändå ganska ofta, 2 gånger utomlands och 2-4 gånger inrikes.
Men nu fasar jag för om jag inte har gjort operationen innan maj-08.
Då ska jag med barnen till Rhodos och vi ska ju flyga dit...
Ska jag boka om,
boka en plats till,
om jag nu inte får plats i stolen.....????

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0