26/12

DAG 2

Idag har varit en bra dag.
Varit hungrig men inte så jag blivit ett monster...och det är ju bra!
Har tom varit och fikat hos svärföräldrarna, barnen och mannen fick äppelkanelbullar..(mina favoriter)
och jag fick hemmagjort  "pysvatten"...hade faktiskt inga större besvär att motstå.
Självklart måste ju barnen få fika fast jag inte ska äta.

Nu sitter jag själv vid datorn och resten av familjen sitter och äter taco..(mums)
Det luktar riktigt gott...får nog ta och gå ut en runda om jag inte ska  bli allt för sugen.
Det jag tycker är svårt är att vara hemma när resten av familjen äter, vi har alltid ätit våra måltider tillsammans, frukost och middag eller kvällsmat.
Så jag saknar nog både maten och gemenskapen vid matbordet.

Idag har jag varit en runda i min "mataffär", apoteket...
Köpte en till förpackning "milkshake" och ett paket med bars.
Måste ju ha något att äta i morgon när vi ska på cup.
Smakade dem i eftermiddags, inget vidare men gick ner lite lättare än "milkshaken", 30 minuter.
Hungern försvann och humöret blev lite bättre.

Ska ta och spöa mina söner i pingis ikväll igen..(än så länge vinner jag)
Bra att förena nytta med nöje!
Sen ska jag fira med en varm "chokladmjölk"!

Är ganska frusen, kall om händerna, sitter fullt påklädd under en filt och ändå fryser jag.
I morgonbitti ska jag väga mig och se vad som hänt sen igår morse.
Visar den plus stämmer jag både modifast och våg-tillverkaren!!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0