31/12



TYVÄRR FORTFARANDE DAG 7

Idag har varit en riktig hemsk dag.
Jag har mått illa konstant sen jag vaknade i morse, huvudvärken har hållt i sig , jag fryser och jag har ont i hela kroppen.
Riktigt ont, som om man har influensa.
Har legat nerbäddad i soffan och gjort just ingenting idag.
Har kämpat med mitt pulver, tog även 2 bars att äta.
Men jag vet inte om jag får göra det, såg på en annan blogg att man bara fick använda pulvret.
Men det är ju olika från olika sjukhus (har jag förstått).
Jag får stå ut till onsdag morgon, sen ska jag ringa och kolla med sahlgrenska.

Har just kört iväg mannen och barnen till nyårsfesten(jag kommer när de ätit)
Vill inte sitta där och kolla när de ska äta exotisk bricka med potatisgratäng...(hmm)
Jag beställde maten från ett ställe i byn intill, så de levererade maten hit i förmiddags. Sen kom min moster och hämtade den..
Hon frågade om den såg god ut?...(ville strypa henne)
Sen satte hon den framför mig innan hon skulle gå...(ville kasta den på henne)
Till råga på allt ville hon att jag skulle ut och gå en runda, det skulle göra mig piggare..(gissa om jag ville strypa henne långsamt)
Men jag har inte riktigt passerat gränsen där jag inte kan behärska mina känslor...än...
För jag vet ju att hon inte menade något illa, hon är den bästa mostern i hela världen...(men inte i förmiddags)

Jag tänkte jag skulle köra ner till festen vid halv åtta, vill ju inte missa grevinnan och betjänten..(inget nyår utan det)
Ska ta mig en shake till nu..(så mycket jag kan få i mig)
så håller jag kanske mig tills vi kommer hem inatt.
Får festa på cola light och ramlösa!!

När jag låg där under täcket innan idag tänkte jag på att jag inte har det så dåligt ändå...
Tänk på dem som ÄR sjuka och inte vet om de blir bättre eller ej...
kanske mist någon nära...
är ensam...
Jag vet ju att jag har en övergångsperiod...(men lite synd om mig är det iallafall)
så jag tog mig i kragen och gick upp och duschade, yr och ont överallt.
Så nu är jag färdig för att fira in det nya året!!
Jag har fått ett nytt motto...
det finns alltid dem som har det värre än jag själv.....
skänk dem en tanke....

GOTT NYTT ÅR OCH LÅT ALLA DINA NÄRA FÅ VETA ATT DU BRYR DIG!!

14 DAGAR KVAR (som jag hoppas ska gå som ett hju)

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0