22/11

I morgon ska jag ringa till Göteborg om se om de fått in mina papper
och om jag har en tid för operation.
Om jag gör det
 kanske jag kan "smita" före några i kön...*hmm*
De tycker kanske jag verkar angelägen....
det funkar ju när man ska söka jobb,  
har jag hört.

Jag har berättat för några stycken
 att jag ska opereras,
tror många tycker det är lite pinsamt
 och inte vågar fråga så mycket ,
 utan bara säger "jaha".
Jag känner att hela min kropp
 börjar säja ifrån nu...
har ont i knäna och lederna jämt.
Men jag måste ju hålla igång tills operationen för att hålla flåset uppe.
Om jag är "vältränad"
så kanske det inte blir lika jobbigt
efter operationen...
Man kan ju hoppas!

Själva operationen kan göras på
två sätt,
de öppnar hela buken eller "titthålsoperation".
Jag bryr mig inte om vilket faktiskt,
 jag gör ju inte operátionen bara
för att jag ska visa mig naken för allt och alla!'
Om jag gjort operationen när
jag var 18 år så hade propsat på
att jag skulle få göra en "titthåls".
Nu har jag mitt på det torra...(förhoppningsvis), man och 2 barn.
Och då ska man väl bli älskad trots
 lite ärr???
Det är jag inte alls orolig för,
jag har en man som verkligen förstår mig.
Han vill bara att jag ska må bra
och kunna göra allt jag vill göra.
Inte alla som har sådana förstående män.
Han har aldrig påpekat
min vikt eller något annat
 som skulle göra mig ledsen.
Har vi pratat om vikt så har jag
 tagit upp det
och han har ställt upp för mig,
vilken konstig diet jag nu kommit på.

Jag berättade om operationen för svärmor,
men vi fick inget tillfälle att
 prata vidare om det,
hon hade ett barnbarn som ville
 ha all uppmärksamhet för tillfället.
Men hon var glad för min skull!

Tänk att kunna gå in i
vilken klädaffär som helst
 och köpa kläder som passar.....
vilken känsla!
Och sen ska de ju vara
snygga också,
inte tantiga
som de flesta kläder är i större storlekar.
Och  jag ska köpa ett par snygga jeans!
Och en ursnygg kläning
som jag ska ha på ett bröllop i sommar.
Ska fixa frissan, klänningen och naglarna, allt ska vara perfekt!!!!
(fast det inte är jag som ska gifta mig)

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0