18/8

Så var det måndag igen....
och på Onsdag börjar jag jobba igen!
Jag tror jag har lite ångest för att börja jobba igen,
efter att ha varit ledig hela sommaren....
Men det blir säkert bra ,
när jag väl börjat jobba!

Får fortfarande höra många gulliga kommentarer från folk om min viktnedgång,
och det gör mig glad!
Många tycker det är pinsamt att de varit tvungna att göra en operation,
operationen är en bekräftelse på deras misslyckande.
Så ser inte jag det,
visst är operationen inget första hands val vid viktnedgång.
Utan om inget annat funkat så finns operationen,
men jag ser absolut inte operationen som mitt stora misslyckande!

Fast man får mycket gratis vid en operation,
måste man jobba med sig själv.
Det måste ju finnas en orsak till att man fått sjuklig fetma.
Min orsak var att jag förstörde korsbandet,
när jag tränade som mest.
Och intaget av först och främst kolhydrater var stort.
(jag tränade olika saker, ofta mer än en gång om dagen,
innebandy, fotboll, volleyboll, spelade matcher i 4 lag samtidigt och så förstås gympan i skolan)
Jag har alltid varit lite mullig, men efter skadan gick vikten rakt uppåt.
Jag fortsatte träna men kom aldrig tillbaka helt.
Och pastan förföljde mig.
Så operationen passade mig utmärkt.
En möjlighet,
har operationen blivit för mig.
Och den har lyckats!
För all smärta jag hade i mina ben,vrister är puts väck.

Nu ska jag ner och handla lite frukost....

Linda
lägg gärna en röst...
TACK!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Lite ångest inför jobbstarten hör väl till...

Det går fort att komma in i vardagen igen sen.

2008-08-18 @ 08:36:54
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: emmely

Nu är jag redo och igång med stegen. Äntligen! eller vad man nu ska säga.. morgonen har börjat bra! Mina steg än så länge är 2711. Skoldagen är över bortsett från ett möte kl 11 med min nya handledare. Som verkar lite seg. Men det fixar sig nog ändå!

2008-08-18 @ 10:13:41
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Lina

Absolut, man måste jobba med sig själv och jag skäms inte det minsta.

Anledningen till att jag inte vill ah säckiga uniformskläder på jobbet är just för att jag inte vill VISA mig som tjockisen som gått ned i vikt.



Min orsak var mobbing, saknad av kärlek hemma etc..och trösten var då mat.



Ha en fin dag och nut de sista dagarna innan jobbet börjar =)



/ Kram

2008-08-18 @ 10:23:14
Postat av: Monica

läser dina kloka funderingar å instämmer.Man får jobba m sig själv, hela tiden. . skall till läk om nån vecka för att få remiss vidare inför op..(varför är man nervös att läk inte ska ta en på allvar.?).. samma som du gjort... Du verkar må bra efter ... vad jag kan förstå har det inte varit nåra större komplikationer ?..

2008-08-19 @ 00:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0