DATA SUPPORT?!

DATASUPPORTENS VARDAG!!!!!!

Supporten:
Vad kan jag hjälpa till med?
Kunden:
Jag håller på att skriva mitt första mail och jag har
skrivit bokstaven a men hur skall jag göra för att få till den
lilla cirkeln runtomkring?
Supporten
: Är markören fortfarande där?
Kunden:
Nej, jag är ensam här.
----------------------------------------------------------------------------



Och nästa kund kunde inte koppla upp sig.
Supporten:
Är du säker på att du använt rätt lösenord?
Kunden:
Ja jag såg när min arbetskamrat skrev in det.
Supporten:
Kan du säga mig vad lösenordet var?
Kunden:
Det var fem små stjärnor.
----------------------------------------------------------------------------



Supporten: Nu skall vi se hur ditt system ser ut, klicka på "den här datorn"
Kunden:
Men hur skall jag kunna göra det härifrån? 


---------------------------------------------------------------------------- 



Kunden till Hewlett Packardsupporten: Min laserskrivare är trasig.
Supporten: Vilken modell har du?
Kunden: Det är en Hewlett Packard.
Supporten: Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare?
Kunden: Nej, den är beige
----------------------------------------------------------------------------




Kunden till Tele2supporten: Jag har köpt internet och vill ha hjälp.
Supporten: Ok, hur långt har du kommit i installationen?
Kunden: Jag har packat upp lådan med internetet i
Supporten: Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?
Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator, jag har köpt internet.



Linda


Kommentarer
Postat av: Maria

haha, dom var bra!

2008-02-10 @ 12:40:17
URL: http://ijafia.blogg.se
Postat av: Madeleine

hahahaha! faan vaa smart sagt av dem ;)

2008-02-10 @ 17:57:53
URL: http://madeleinejanssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0