7/1

DAG 13

Jag ska fortsätta äta efter dietistens anvisningar...
Jag är bara dum om jag utsätter min kropp för pulvret igen.
Jag mådde ju jättedåligt innan och vem säger att det blir bättre nu.
Nu orkar jag ju träna och allt annat runt om.

Har varit runt och tittat lite på andra bloggar om övervikt och liknande.
Hittade en debatt om överviktsoperationer, där bloggaren menade att en del av de som gör dessa operationer går ner i vikt, för att sen äta upp sig igen, inte alla med en del.
(Himla bra inlägg)
Om landstinget nu går in och betalar en sådan här operation( den kostar dock ändå 105000 kr om man gör den privat) så tycker jag man kan förbinda sig på något sätt, eller om man nu struntar i det, betala tillbaka pengarna till landstinget!
För tänk de som verkligen vill göra operationen och kan ta tag i sitt liv, de kanske blir utan pga pengabrist...
Där var även ett inlägg om att de opererade verkligen ska få all hjälp de behöver efter operationen, både med mat och dEn psykiska delen.
En del får (enligt bloggaren) klara sig själv efter de blivit utskrivna, och det är ju inte det ultimata för en som kanske just påbörjat/försöker skapa sig ett nytt liv.

Jag får kämpa vidare med mig själv och röra på mig lite mer innan operationen istället för att gå tillbaka till pulverdieten.
Det måste ju vara bättre att väga 1 kg mer och kunna motionera än att väga något kilo mindre och inte orka gå upp från soffan......

OM 8 DAGAR.....

Linda

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Tippar på att "viktuppgången" är vätskeuppgång. Håll ut!

2008-01-07 @ 20:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0