26/3

DAG 72

I dag skiner solen och dagen är som gjord
för en massa promenader i det härliga vädret!
Vi får väl se om det blir så...
Stegräknaren står nu på 59 steg...
så det blir nog så,
promenader står definitivt på "ska göra listan"!

Sitter här med en fruktansvärd träningsvärk....
och ett glas vatten!
Vilken som är jobbigast av de två är svårt att bestämma.
Jag tycker det är jobbigt att dricka...
jag tycker det är jobbigt att röra sig...
Men  så kul hade jag när jag spelade fotboll igår!

I morse stod jag i speglen och tittade på mina ärr..
efter titthålsoperationen.
De är diskreta, men visst syns de.
Fem stycken små ärr,
välläkta och fina...
inget som stör mig.
Jag gjorde ju inte min operation för att springa omkring naken och visa upp mig!
Och kläder, kan ju dölja det mesta.
Till och med bikini döljer (nästan) mina ärr!
Men det bästa med mina ärr,
är att de sitter på utsidan...
och inte på insidan!
Och jag har hört att det är ju insidan som räknas!

Nu ska jag försöka få liv i resten av min familj,
så vi kan äta frukost!
Rågfraskuddar idag igen...
och 1 dl lättmjölk!

Sen får det nog allt bli en liten promenad...

"MAN MÅSTE KUNNA ÄLSKA FÖR ATT KUNNA
HATA UPPRIKTIGT"...


Linda
glöm inte rösta...
TACK!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Tycker man skall vara stolt över sina ärr!!! En ärrad kropp är en kropp fyld av livserfarenhet. Själv har jag ett snittärr på magen, är stolt över det ärret för där har jag fött mina tre fantastiska barn. Även andra ärr på kroppen tycker jag är kul, för alla berättar de en historia. När jag trillade på cyklen, när jag halkade i simhallen, när jag blev biten av en hund osv osv. Så bär dina ärr med stolthet...de berättar en historia!!!!!!!

2008-03-26 @ 09:55:59
URL: http://river.webblogg.se
Postat av: Emelie

Helt rätt, det är insidan som räknas =) Din insida verkar vara mycket fin =)
Kram!

2008-03-26 @ 10:59:01
URL: http://sskstudent.blogg.se
Postat av: Ninni

Helt klart insidan som räknas!
Men det är viktigt att älska sig själv..och det är ju inte alltid helt lätt.

Jaga steg..jag får avstå idag..kram

2008-03-26 @ 13:03:46
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

det där verkade ju konstigt..jag menade inte att du inte älskar dig själv..

2008-03-26 @ 13:04:49
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: TT

Åhh, du är så himla klok, och duktig, jag tycker du ska vara mäkta stolt över de små ärren! :o)

2008-03-26 @ 16:15:31
URL: http://tyratok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0