3/10

Läkarbesöket avlöpte utan några större problem.
Fick fylla i en hälsoundersökning,
där jag skulle kryssa för hur mitt överviktigt liv hindrade mig från att göra saker jag ville göra...
(konstigt, konstigt)
Jag skulle alltså utgå från livet jag levde nu,
inte innan operationen.
Sen fick jag träffa läkaren som var en sympatisk kvinna,
men hon visste inte jättemycket om operationen.
Hon berättade att jag var berättigad till att göra plastikoperation,
(borttagning av hud)
för jag låg på ett bmi på 27 nu.
Men i mitt fall så har huden dragit sig tillbaka bra,
så jag tycker inte det är aktuellt.
Möjligtvis, när jag gått ner det jag ska,
så ska vi diskutera ev borttagning av hud på låren.

Och frusenheten var något jag får stå ut med ett tag till trodde hon.
Även tröttheten,
som hon trodde berodde på att jag gått ner nästan 50 kg på snart 9 månader.
Så det stabiliserar sig nog snart.
Alla prover var bra,
de som hade varit lite låga innan hade nu börjat gå på rätt håll,
så det känns bra.

Att jag får ont i magen när jag äter,
visste hon inte alls...
men hon skulle skicka en frågeställning till kirurgen,
som i sin tur skulle ta ställning om de ville undersöka mig.
Men hon skulle höra av sig så fort hon fick reda på något.

Idag har det blivit slarv med maten...
frukosten och mellanmålet hemma gick ju kanon,
men sen lunchen gick åt skogen...
blev bara 3/4 banan.
Men sen åt jag middag då jag kommit hem,
½ dl fullkorns-spagetti och ½ dl köttfärs och 2 msk majs.
Men när jag åt spagettin fick jag ont i magen,
så det blev till att vila en stund.
Men nu är jag med igen!

Så nu bär det av på fotboll ikväll med stora-huliganen!
Så mycket kläder ska på,
och sen hoppas jag på att man kan parkera bilen,
så man kan se matchen från den...*L*

Min man har fått sin första belöning sen han började med GI..
En ny mobiltelefon!
Nästa belöning för honom är en spikmatta..?!
Någon som provat det?

Linda



Kommentarer
Postat av: emmely

Tränings värken gör sig påmind vid varje steg jag tar. Just nu går jag som en gammal gumma. Men det värsta är blåmärket och svuldnaden sen jag rammlade på höften..på en sten i skogen. Haha klumpig som man är! Men Inget ska hindra mig att ha en bra kväll. Hoppas du får en frys-fri kväll !

2008-10-03 @ 17:12:10
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Majja

Vad skönt att huden dragit ihop sig sådär. Jag känner mig lite oroad över det nu när jag försöker gå ner. De säger ju att huden ska göra det men jag är fortfarande lite orolig sådär. Vad skönt att den gjort det för dig :)

2008-10-03 @ 17:35:44
URL: http://marvelousmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0