9/10

Operationen är bland det bästa och mest egoistiska jag gjort i mitt liv.,
Något bara för mig själv, inte för att någonannan sagt det eller puschat mig till det!

Fast jag haft ont i magen och fått lite gallbesvär så ångrar jag ingenting,
jag skulle absolut inte vilja ha operationen ogjord.
Det har kommit många fördelar med livet genom min operation.

* Jag har inte ont i knäna/vristerna/lederna längre!
   (och det var en av de stora orsakerna som jag gjorde operationen)

* Jag har nu ett "normalt" bmi på ca 26!
   (innan låg jag på 45)

* Jag är mycket piggare nu än vad jag var innan operationen!

* Jag orkar ut och springa!
  (inte långt, men ändå!)

* Jag har blivit attraktivare i samhället!
   (både på gott och ont!)

* Jag har fått ett bättre samliv med min man!
  
* Jag kan köpa kläder var jag vill!
  (innan hade jag storlek 52, nu har jag 38!)

* Jag kan gå på olika platser utan att känna att folk tittar på mig för jag väger mycket!
  (det var inte så innan, men det kändes så)

* Jag har bättre värde på alla mina hälsoprover!
  (hade bra innan också, men de har förbättrats ännu mer!)

* Jag har ett mycket bättre liv nu!

Som ni ser så är det mycket JAG..*L*
Lite egoistisk är jag!
När man står inför en sådan här operation så funderar man mycket,
för att inte tala om hur nervös man är...
Men man måste veta om att med alla operationer finns det risker.
Men för mig var det inget svårt val.
Jag ville slippa värken och jag har fått så mycket annat på köpet!
Så jag rekommenderar den,
men de som gör den måste vara medvetna om riskerna!

Även efter man gått ner,
måste man jobba med sig själv,

man får en massa tankar och känslor man kanske inte haft innan
Om ytlighet,
det gäller att lära känna sin kropp på nytt,
allt är nytt,
när du äter,
dricker alkohol,
tränar...
listan kan göras lång.
Men som tur är har man hela livet på sig at komma underfund med sig själv och sin kropp!

Vill ni veta något så fråga gärna!

Linda




Kommentarer
Postat av: Lotta

Precis det du har listat upp är vad jag också vill uppnå med min operation. Jag har ju mailat dig tidigare med frågor & är jättetacksam för de svar jag fått.Fler funderingar kommer nog.....

Operationen blir nog runt jul, gud vad jag ser fram emot den!!

2008-10-09 @ 16:53:29
Postat av: Linda

S: Haha det blev icke så bra.



Fan, tänk om jag kunde göra en sån operation. Men det är jag nog för feg för även om jag fick.. Får man inte ett stoooort ärr av den? :S

2008-10-09 @ 19:28:39
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Monica j

Står på väntelista för op... lusläser dina rader... på tal om ärr... var lägger de snitten? har en tatuering vid naveln som jag är rädd om.... tror du den klarar sig? (fånig fråga kanske,men iaf...) Skall du äta den mängden mat/dag du gör nu? eller ökar man mängden lite till? Tycker du äter himla liiite... Du har ju gått ner många kg på kort tid, hänger psyket med? viktväktarna brukar ju säga man ska gå ner långsamt för att riktigt "hänga med".. är det så?

mmmm.... kommer nog fler frågor annan dag...känner jag... hoppas d e ok...

2008-10-09 @ 23:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0