11/9

Läkaren från vårdcentralen ringde i morse,
så sjukintyget fram till söndag är ordnat!
(min tanke är att börja jobba på måndag.)
Men läkaren från infektionen har inte ringt än,
och jag undrar vad hon har på hjärtat...
om de hittat något de inte ska hitta eller...
Så nu sitter jag här och väntar och väntar...
har förstås vilat också...*L*

Idag känns det lite bättre,
fortfarande trött,
men inte som en zombie.
Inte riktigt lika ont som de andra dagarna.

Och solen skiner idag...
följde mannen för att handla lite idag..
(mat)
har ju inte shoppat på hur länge som helst,
8är ju lite shoppingberoende..)
så lite abstinens börjar jag allt få.
tyckte till och med att det var ok att shoppa mat..
och då..
har det gått långt!

Sitter och fikar på lite äppelkaka från igår,
sjukt god!
Tur att det mesta gick åt igår..*L*
Men en bit till är det kvar,
och den är stor-huliganens!
(han är fortfarande i skolan...)

Idag har mannen tagit tag i sitt liv!
Han ska börja äta GI.
Han fick skrämselhicka när han ställde sig på vågen i morse..*L*
(jag vet hur det känns för jag har varit i samma sits...)
Så nu blir det mycket grönsaker hemma..
(fast det har vi haft i snart ett år..)
och mycket protein!
Vi gjorde baconwok till lunch.
Och det var hur gott som helst!
Bacon, morötter, broccoli, sockerärter, vitlök, soya och röd paprika.
Och jag fick i mig hela 2 dl!

Går man ner i vikt för sin egen skull eller man gör det för att behaga andra?
För att passa in i samhället?
För att man tänker för mycket på vad andra tycker?

Linda

Kommentarer
Postat av: Lillaviola

Jag väntar på ditt samtal...Kan de inte ringa?

Varför ska det dra ut så?

Troligtvis är det inget men det skapar sådan oro...



Jag satt och vänta på ett sånt samtal i våras. De kom fram till att jag inte kunde ta upp så bra näring.Led av näringsbrist...

Nu är det ordnat och jag käkar tabletter...



Kram, jag kommer tillbaka

2008-09-11 @ 14:31:13
URL: http://lillaviola.blogg.se/
Postat av: TT

Skönt att du känner dej bättre!

Jag vill gå ner helt för min egen skull, mitt eget mående och välbefinnande.

Min övervikt hamnar ju hela tiden på magen och det är ju det farligaste fettet...

2008-09-11 @ 15:41:40
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0