23/9

Har varit mer "snurrig" i huvudet idag än vanligt,
nog det låga blodtrycket som gör sig påmint då och då..*L*
Men förhoppningsvis så går det upp,
när jag lyckats bli av med körtelfeberviruset..(kommer inte ihåg namnet på viruset..)

Idag ska jag och stor-huliganen köra in till sjukhuset och
få hans vanliga pollenvaccination.
Nu är vi bara där var 6:e vecka så det är helt ok.
Hade i och för sig hellre kört ut i skogen och plockat lite kantareller..
men jag säger det igen..
vad gör man inte för sina älskade huliganer?

Jag har funderat mycket på det här med negativa tankar....
(hade ofta sådana innan jag opererades)
"Hur människor ser på mig?"
Tex när jag kommer in i ett rum...
och det har ingen betydelse om jag gick in i ett rum med
människor jag kände eller helt okända.
"Hur de upplever mig?"
"Tycker de jag är tjock
och struntar i hur jag ser ut?"
"Tyckte de synd om mig?"
Jag var en mästare på att dölja mina negativa tankar,
kanske därför omgivningen inte upplevde mig som tjock?
Nu vet jag att människor jag känner inte alls
upplevde mig som fet innan,
men det var nog känslan som gjorde att man inte var som alla andra...
Är jag som alla andra nu?
Eller jag är samma person som innan?
Frågar någon mig om det så
svarar jag självklart att jag är samma person som innan.
Jag tycker inte jag har förändrats.
Jag kan fortfarande få negativa tankar ibland,
men jag har lärt mig att fokusera på något annat,
men visst "ploppar" de upp emellanåt.
Men man lär ju så länge man lever säjs det..*L*

Vad är negativa tankar för er?
Upplever man en person med negativa tankar negativt?

Linda

Kommentarer
Postat av: mildamakter

Det här jag har med funderat mycket över, och nu när jag (äntligen) har fått op-tid så kommer de här tankarna tillbaka. Det ska bli spännande när jag är på andra sidan operationen och se, om jag fortfarande känner så här, eller om det känns annorlunda då

2008-09-23 @ 18:40:47
URL: http://mildamakter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0