23/9

Huliganerna i säng och jag placerad framför datorn...
precis som det ska va!..*L*

Stegen är nu 9674..
så jag ska skutta omkring här hemma en stund innan varm duschen!
För det magiska talet ska jag passera idag!
Det är ju mitt mål att jaga ihop 10000 steg om dagen...
men som bekant når man inte alltid målen.
(de dagar jag är lat och inte kommer ut, är målet LÅÅÅNGT iväg..*L*)

Somnade igår till Rosa Pantern,
så jag ska göra ett nytt försök att se på resten.
(annars stänger mannen av det när han komer hem från jobbet..*L*)
Vilken tur att man har en bättre hälft!

Jag har kommit in i en sötsug period.
Är sugen på choklad, godis, konstiga saker..
(nej, jag är INTE gravid)
När det är som värst så försöker jag ut och gå en runda...
Men idag kunde jag inte motstå när jag var i affären...
Uppe i min låda ligger nu 4 dubbelchoklad...
1 center 70%...
1 marabou lakrits..
½ center (stor-huliganen åt ½)
1 plopp...
Jag åt 2 bitar av marabou lakritsen,
och sen var det bra med det.
Men nästa gång jag blir sugen så har jag det hemma...
och det är inte bra!
Så i morgon blir det att bjuda huliganerna på lite choklad efter träningen...
(de brukar inte äta godis i veckorna...
men jag vågar inte låta det ligga där tills helgen...)
Jag tror jag kan stå emot,
men är det värt att chansa?
Jag tror inte det...

Brukar ni utsätta er för sådana här knäppa prövningar?...

Linda

Kommentarer
Postat av: TT

Jag ler varje gång jag läser att du skuttar runt för att få ihop stegen! :o)

På mitt jobb har vi en dam som fyller på en låda i kylskåpet då och då med små kexchoklad och annat smått och gott, precis lagom för att man ska stilla sötsuget.

Tar det över kan man gå dit och lägga två kronor i burken i utbyte av en godis... himla praktiskt för ibland kan man inte stå emot.

2008-09-23 @ 21:34:39
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag brukar köpa kexpaket och sånt för att "spara, ha till helgen, ha om nån kommer och hälsar på" eller liknande. Fast det brukar hamna i min mage ganska fort. Jag har noll självdisciplin om det finns godis eller kakor i min lägenhet...

2008-09-23 @ 22:49:26
URL: http://sweetpeach.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Det beror på om jag verkligen har bestämt mig eller ej. Har jag väl gjort det är jag orubblig, t ex om jag bestämt mig för att gå ner i vikt.Annars kan jag enkelt sätta i mig 4 dubbeldajm/nougat/japp/ och sedan tänka "aldrig mer".

2008-09-24 @ 14:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0