25/9

Jag har börjat dumpa på allt jag äter!
(nästan..)
Och det är inte bra,
jag mår dåligt varje gång jag har ätit ..
(inte mellanmål, men lunch, middag och även frukost ibland)
Och när jag inte äter mår jag dåligt för det...
Så jag måste vara noga med mina måltider framöver,
tugga maten ordentligt,
äta LÅÅÅNGSAMT
och inte bli för hungrig när jag ska äta.
Så ska det väl ordna sig!

Nu ska jag få hulignaerna i säng,
duscha och sen krypa ner i min älskade säng!

Stegen idag har inte varit så lyckade...
6000 steg drygt.

Idag lyckades jag med något jag inte lyckats med på många år...
jag gjorde en armhävning!
Inte på knäna..
utan på fötterna!

Stavas kärring med ett eller två r?

Linda

Kommentarer
Postat av: Natteli

två tror jag.. :P

2008-09-25 @ 20:09:46
URL: http://flugovalpen.blogg.se/
Postat av: emmely

Är det inte jobbigt att äta så många gånger om dagen? Frågade mamma , hon sa att det stavades med ett r.

2008-09-25 @ 21:18:00
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Lottis

Tror det beror på i vilket sammanhang du ska ha ordet. Som skällsord eller mer som "kärleksord". Men ja vet inte säkert.

Detta med att dumpa är inte skoj. Måste också tänka på precis samma saker som dig. Speciellt att inte vara för hungrig när ja äter för då slänger man i sig för fort o dumpar så för min del är det viktigt med mellanmålen.

Ha en bra, förhoppningsvis "dumpfri" dag.

Kram Lottis

2008-09-26 @ 07:11:52
URL: http://evalottas.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Enl. SAOL( Sv. akademins ordlista) kan båda stavningssätten användas.Håller även med Lottis.

2008-09-26 @ 11:04:32
Postat av: 17 år och pilot

Låter jättehärligt ju! Tänk vad bra du måste må, att hela tiden komma närmre och närmre ett sedan länge satt mål! Måste kännas underbart!



Jag är så glad för din skull! :) Och ja, vad ska man säga, strax nere på 70 kg, tycker att du har varit så otroligt duktig!!

2008-09-27 @ 16:15:42
URL: http://aco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0