TRADERA

Här kommer två böcker jag har ute,
de går ut ikväll båda två.

"Pojken som kallades DET", Dave Pelzer. En sann berättelse.. 

auktionsnummer: 84980648
Objektsbeskrivning

En pocket bok på 132 sidor.

Som ny, läst 1 gång.

När Dave Peltzer vid 12 årsålder omhändertogs av myndigheterna uppdagades en skakande historia. Sedan 4 års ålder hade han vanvårdats och systematiskt misshandlats av sin psykiskt sjuka mor.

Dave Isolerades successivt från sin pappa och sina bröder.Han behandlades sämre än en hund och många gånger önskade han att han skulle få dö.

Idag är Dave vuxen. med beundransvärt mod lyckades han inte bara överlevasin fasansfulla barndom utan också skapa ett tryggt och meningsfullt liv.

 En sann berättelse om hans eget liv.



"Sommarbarn" av Katerina Janouch

auktionsnummer:
84981851

Objektsbeskrivning

En pocket bok på 328 sidor.

Som ny, läst 1 gång.

Sommarbarn är en fängslande berättelse om hur en flickas liv förändras dramatiskt. Hon tvingas lämna allt som är henne kärt och bekant för att ge sig ut i det okända. Boken berättar om livet som invandrare i Sverige, den kluvenhet som det innebär att ha en annan historia och samtidigt förväntas anpassa sig till ett nytt språk, nya traditioner och ett nytt sätt att leva.

Utspelar sig runt 1968.


Så vill ni göra bra kap, gå in och buda!
Båda böckerna är nu uppe i 1 kr..
japp, nu läste rätt.
1 kr, sen tillkommer frakten förstås...
om ni inte har vägarna förbi mig vill säga...*L*

Linda

Kommentarer
Postat av: Annika

tjing :)

jag vann din klänning på tradera o fick den idag :)

JÄTTEFIN va den! måste dock ner lite till i vikt innan den kommer på mig, men den kommer sitta som en smäck på mig sen :D

måste bara fråga... efter din operation, va du med ett litet hormonmonster månaderna efter? jag blev gbp opererad för en månad sen o e nu världens hormonmonster, o alla säger att de beror på min op o viktnedgången.. ville bara jämföra lite med flera som gjort den..

2009-02-23 @ 22:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0