20/1

 I natt har jag sovit som en gris,
och det var skönt!

Jag måste börja ta tag i mitt liv med mat och träning,
visst går jag 10000 steg om dagen,
men jag känner att det inte räcker.
Jag behöver bli riktigt trött och svettig...
Men den där träningslusten hittar liksom inte fram till mig.
Och maten är en historia för sig själv...
Över julen har det blivit mycket småätande..
lite godis och annat smått och gott.
Sådant jag hade kommit ifrån iannan jul,
'men nu får jag dras med det igen!
Och det är inget vidare.
Jag mår dåligt när jag äter,
har ofta ont i magen.
Men jag vet att allt löser sig...
bara jag håller mig till min mat,
och mina tider!
Så idag ska jag klara HELA dagen utan
småätande...
alltså ingen extra mat eller något godis.
Låter inte så svårt,
men ni som varit i "helvetet" (förmodligen sockerberoende..)
vet vad jag pratar om....
Så ny dag....
och mål att klara mitt matmål!

Så här ska min dag se ut....
Frukost:   20 rågfraskuddar och 1 dl lättmjölk
Mellanmål: 1 mannafrutti
Lunch:         1 räksallad  (ca 2 dl)
Mellanmål: 1 knäckebrödsmacka med smör och 2 skivor ost
Kvällsmat:  2 dl tacos (köttfärs, grönsaker)
Mellanmål: 2 dl filmjölk
Mellanmål: 1 clementin
och sen 1,5 liter dricka!

Frukosten avklarad....
nu återstår resten av dagen!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0