14/3

Jag är så trött idag!
Tror kroppen ställt in sig på att sova igen all tid den missat den här veckan...
kan knappt sitta uppe utan att ögonen går i kors och jag "däckar".
(försvinner bort några sekunder)

Så mycket av dagen går åt till att vila...
gör jag det så är risken större att jag orkar med kvällens kalas!
För jag kan ju inte åka på kalas och sitta i ett hörn och låta ögonen gå i kors....*L*

Åt en liten snabblunch,
1 dl lasange som blev kvar sen igår.
Och nu har jag belägrat soffan för att vila ett tag igen...
Jag känner mig "pittögd",
ögonen går liksom bara inåt och ihop..
och ett, två , tre så rycker jag till och har varit helt borta...
inte riktigt normalt..
men vem har sagt att jag är normal?..*L*

Så när nu väl John Blund ägnar all sin lediga tid åt mig..
är det bäst att göra det bästa av tiden!..*L*

Linda

Kommentarer
Postat av: Lili

Hej Linda!

Tack så mycket för din kommentar på min blogg. Jag vill börja med att säga att jag har länkat till din blogg och kommer följa den! Jag "släpper inte dig nu ska du veta!" blink

Själv är jag i lite "samma sits" som dig. pga en skada som gör att jag inte kan röra mig mkt. Jag väntar på en operation i ländryggen och äter morfin och andra smärtstillande dagligen. Idag låg jag "fast" i sängen i 3,5 tim innan jag hade möjlighet att ta mig ur sängen. Tabletterna gör mig trött och jag skall på detta hålla på med rehab träning som jag inte har mkt energi till. (på allt jag fick jäg även influensa!) ler

Jag gillar följande du skrev:

"inte riktigt normalt..

men vem har sagt att jag är normal?..L"

Det du skrev är precis vad min andra blogg handlar om "alla är olika, så vad är normalt?!"

Här är den: http://blogg.lili.me.uk

Vi får göra det bästa ur situationen. Som jag skrev i min kommentar (till din,på min blogg) så får vi jobba nu med vår egenskap (som ibland är den sämsta) nämligen "tålamod" Vi får blicka framåt - och tro mig, du är starkare än vad du tror. När du om 2 år blickar tillbaka på denna tid kommer du känna dig stark och tänka "det var värd det!"

Lycka till - och vi höres snart igen!

Hoppas kalaset blir bra nu - och känner du för att sova /blunda - så gör du det! Skit i vad andra tycker och tänker och trösta dig med att jag gör säkert samma sak (samtidigt!) ler

Stor kram,

Lili

2009-03-14 @ 12:11:51
URL: http://www.lisekorsedahl.com
Postat av: Lili

Hej, glömde svara på din fråga om jag äter efter "GI".



Jag försöker tänka på vad jag äter och mer nu med tanke på att jag inte tränar. Jag har ju det problemet att jag tappar väldigt lätt. SÅ fort jag itne tränar känner kroppen av att den inte behöver tillräckligt med mat.

Jag har tränat och instruerat många människor som har som mål att gå ned i vikt och där dem berättat för mig att dem kör stenhårt efter "gi-metoden". Problemet är att man lägger för stor fokus på detta med GI och glömmer av att man även behöver kolhydrater (fast långsamma). Man skall även kunna unna sig något ibland - annars vore livet otroligt tråkigt.

jag brukar ha en dag i veckan där jag unnar mig ALLT! Det har varit fredagar och då har jag resten av veckan hållt mig borta från socker och onyttigt fett. På fredagar har jag då ätit denna chips-påsen om jag kännt för mig men på detta sättet har jag fått lite av det goda samt haft något att se fram emot.



Viktigaste är att att hålla sig borta från socker! Måste man välja mellan fett och socker är det bäst att välja fett då socker gör dig superpigg en kort stund sen ser det till att ditt blodsocker sjunker och då känner du dig bara hungrig igen (och tar oftast mer).



Så måste du välja mellan lösgodis och chips - så är chips bättre..

Hur är det med popcort (som du poppar själv) kan du äta det? Det tillåter även viktväkterna att man kan äta och då är ju lite "godis-gott" tycker dem flesta.



Men unna dig nåt ibland! Det är ju faktiskt ett "liv " vi lever och inte något "bantningskurs" vi skall lida igenom i så många år!



Må bäst!

2009-03-14 @ 12:25:25
URL: http://www.lisekorsedahl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0