8/5

Tänk vad det finns folk som måste få gnälla,
vad är det som driver dem?
De "måste" få spy ut sin galla...
måste vara deras "bränsle".....
och sen vågar de inte stå för sina åsikter.
Man kan gömma sig bakom signaturer, internet mm...
Lever vi verkligen i ett sådant samhälle?
Vill vi leva i ett sådant hycklande samhälle,
där folk har massor av åsikter,
(åsikter är bra, bara det inte går till personangrepp och att man kan stå för det)
men inte vill/vågar stå för dem när det väl kommer till kritan?
Det är inte bara vi "vanliga" människor, utan politiken är likadan...
hela samhället lever i en stor lögn.
Inte undra på att våra ungdomar är förvirrade.

Många (självklart inte alla)
tycker att överviktiga får skylla sig själva,
de har ju ätit upp sig till den storlek de har..
"Varför ska vi (skattebetalarna) betala så de "får" en operation?"
"De får ju allt serverat på silverfat!"
Jag har bantat/svält mig i så många år, från och till..
mycket för att passa in i samhället,
att få vara som andra.
Jag har aldrig blivit mobbad för min övervikt,
utan blivit accepterad som den jag är.
Men trots det så har jag haft en utanförkänsla,
jag var inte som alla andra.
Åt jag något bland männsikor,
så kändes det som om att alla tittade på mig och undrade
hur jag kunde äta det när jag redan var så stor...
Jag vet nu att så inte var fallet,
men huvudet kan spela en många spratt..
Så länge jag kan komma ihåg har mitt liv kantats av mat som man ska äta och inte ska äta...

Någon som inte varit riktigt överviktig kan aldrig förstå känslan,
att inte vara som alla andra...
Likadant att man måste ha upplevt känslan att förlora mamma/pappa för att ens kunna föreställa
sig hur är det..
Visst kan man visa empati och vara en god medmänniska ,
men man kan aldrig sätta sig in i en människas sits,
om man inte ens har varit i närheten av att uppleva det han/hon upplevt.

Jag har så gott som alla mina släktingar kvar i livet,
vi är fem generationer.
Mina söner, jag, mamma, mormor och min gammelmormor...
Sönerna är 8 och 12, jag fyller 31 i år, min mamma fyller 50 i år, min mormor är 69 (tror jag..:)) och min gammelmormor
(barnens gammelgammelmormor) är 98 i år.
Jag tror(är ganska säker på) jag kommer bli helt förstörd när mina nära och kära försvinner.
Inget jag ens kan/vill tänka mig in i...
Jag har inte varit på många begravningar i mitt liv,
men de få jag varit på har satt spår.
Jag kan inte säga till en annan person som just mist sin nära att jag vet hur hon/han känner..
för jag har ju verkligen inte en aning!
Men det viktigaste är att jag finns där,
jag kan lyssna..
inte dömma,
för hur man känner och mår är så unikt.

Nu blev detta lite djupt,
fråga mig inte varför det blev det idag...
inget särskilt har hänt..
men fram ville det!

Linda


Kommentarer
Postat av: Anette

Ibland e det bara så......det e skönt att skriva vad man tycker och känner!

Kram

2009-05-08 @ 13:39:16
Postat av: Cissi

Jag tycker att det var väldigt bra, det du skrev.Kan känna likadant ibland....//Cissi

2009-05-08 @ 20:55:38
Postat av: Anette

Nyfiken på er husvagn.....lite bilder kanske!

kram

2009-05-09 @ 09:16:23
Postat av: Linda

S: Mja, men knasiga tankar är dom bästa för då släpper man ut sitt inre jag!



Btw så tänker man så när man går på stan. Att folk tänker "Den har ätit sig till den den är idag". Wtf liksom, alla har olika skäl till att se ut som dom gör. Vissa har sjukdomar som gjort att dom gått upp i vikt, som jag till exempel. Jag har inte blivit mobbad men jag har fått pikar hela tiden. Men jag har ju inte vart tjock hela mitt liv heller. Förhoppningsvis kommer jag inte vara det mycket längre heller. Och när istiden 2 kommer så ska jag peta dom smale på näsan för då kommer jag minsann överleva mycket längre för jag inte fryser ihjäl medan alla smala dör fort som fan. Länge leve tjockisar!



Konstigt att dom kan gå med på att skattepengarna ska gå till alla politiker som bara sitter på sina feta rövar och bor i lyxhus, istället för att hjälpa dom som kan få ett bättre liv. Knepigt.

2009-05-09 @ 12:32:20
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Bim HD

hm... har varit på fler begravningar än jag vill... min mor - 1983, redan... far- o morföräldrar, glöm det... vänner o bekanta... oavsett ålder...

Dock är det inte svårt att bli djup ibland :P

Må så grankott...

2009-05-09 @ 21:43:25
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Lina

2009-05-10 @ 02:33:39
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/
Postat av: Lina





kraaam

2009-05-10 @ 02:33:57
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0