25/12

DAG 1

Första dagen på mitt nya liv!
Ställde mig på min våg hemma och den visade på 119,3 kg ( den går 3 kg fel)
Och jag vaknade med "förkylningsblåsor" på läppen...

Frukost för mig blev ett stort glas vatten, var mätt sen igår!
(avslutade mitt "förra" liv med ett stort glas apelsin jucie och ett litet kexchoklad!)
Dagen har fram till nu gått någorlunda.
Har varit och hälsat på min pappa och mina halvsyskon.
De andra fikade på mandel och kola tårta och jag drack kaffe, inga större problem med det.
Men när vi kom hem vid två tiden så var jag vrålhungrig, mitt humör var inte på topp precis och inget ville som jag ville.
Fram med mixern och i med vatten och min pulverpåse...i med några isbitar, kan ju kanske smaka som milkshake..!!
Fram med ett av mina milkshakeglas och i med den smarriga milkshaken!!
Den fick samma konsistens som milkshake och samma färg..men det är nog de enda likheterna jag kan komma på....
Nu 2 timmar senare sitter jag fortfarande kvar med mitt milkshakeglas, men bara lite kvar i botten...
Jag ska få ner det!!
Hungern har försvunnit och mitt temperament har lagt sig.
Och det är ju det viktigaste.

Ikväll ska jag äta 1 dl lax och 1 liten potatis.
Såsen hoppar jag över.
Till det dricker jag vatten, kolsyrat..lite fest måste jag ju ha.
Det är ju jul...

Ska ringa till Sahlgrenska på torsdag morgon och höra vad som egentligen gäller, om grönsaker och frukt är ok eller ej!

Ikväll blir det familjekväll med dvd och en massa mys...(inget godis, ingen läsk)
Får göra det mysigt med lite ljus och filtar.
Om jag nu kan slita min man från playstation och guitar hero som han fick i julklapp...
Har lovat barnen jag ska spela pingis en stund också..(bra med motion)

Har nu börjat nedräkningen till jag läggs in på sahlgrenska!!
19 DAGAR KVAR!!
Undra om alla andra dagar blir lika lätta som den här...

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0