16/4

STEGEN...

Blev några fler än jag väntat mig!
12048 steg fick jag ihop igår!
Lite duracellvarning på stegantalet...*L*

Vaknade med träningsvärk...
i hela kroppen..
stel som en pinne...
Fast jag känner mig pigg!
Känner ju att jag verkligen gjort något som fått kroppen att arbeta!
Vaderna känns som om jag ska få kramp,
varje gång jag sätter ner foten..
så det kan bli en spännande dag med jagning av steg!

Igår fick jag förfrågan hur det känns att se sig i speglen nu när jag gått ner nästan 30 kg.
"Du kan ju knappt känna igen dig själv"...
Jag kanske är konstig...
men jag ser fortfarande mig själv i spegeln...
ingen annan..
om det är bra eller dåligt vet jag inte..
men jag har ju aldrig tittat i spegeln och tänk...
"usch vad tjock jag är"...
så jag tror nog det är därför jag ser samma person nu som då.

Jag känner det på kläder,
de trillar ju praktiskt av mig...
men jag har svårt att se det...
jag känner det på mina knä..
jag har inte ont längre...
(förutom när jag ska sova och "benen" på knäet ligger och skaver mot varandra...)
jag mår bra..
jag är pigg...
men jag har samma ork som innan...
känner inte mig lättare..

Jag tror mycket av vikten sitter i huvudet...
har man upplevt sig själv som tjock, ful och äcklig..
är det nog svårt att få bort de tankarna från huvudet.
Oavsett om man väger 45 kg eller 125 kg...

Linda
lägg gärna en röst..
TACK!

Kommentarer
Postat av: lillaviola

Hej! Nej du får aldrig glömma -Linda-, kvinnan tjejen,frun och mamman!
Du har ju alltid varit den du är, bara att du har ändrat lite på din kostym.
Jag tror att det handlar om dem som ser på en är...lite avundsjuka?
Mina 15 kg kan verka fjuttigt men jag är stolt att de är väck!
Det som kan göra ont är när någon säger-"Vad skönt att du blir smal och snygg nu", eller när min man får höra-" Vilken snygg fru du har fått!"
Tack och lov svara han att han alltid har haft snygg fru.
Men så är det avundsjukan är den värsta sortens sjukdom.Botemedel finns inte.

Ha en skön dag.Solen skiner hos mig och jag har redan varit ute 3 ggr och kl är 10.30. SO long så länge!

2008-04-16 @ 10:44:24
URL: http://lillaviola.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag tycker att det är härligt att du ser dig själv..så sunt!

Många som går ner i vikt får ju höra va snygg du har blivit..vadå var dom inte det innan??

2008-04-16 @ 21:56:50
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0