20/4

Hemma efter en helg med dumpning...
Ja, dumpat har jag gjort...
fredag..
lördag...
söndag...

Jag har inte ätit mycket onyttigt i helgen...
men magen klarade inte all denna mat!
Vi åt på en jättemysig italiensk resturang i fredagskväll...
då beställde jag en trerätters meny...*L*
förätt..toast skagen
varmrätt...fläskfile`med klyftpotatis
efterrätt...fransk kladdkaka med vispgrädde
Jag åt 5 räkor och lite bröd....(förrätten)
lite fläskfile`..
1 klyftpotatis...
3 teskedar av den härligt goda kladdkakan...
sen var jag mer än nöjd!
Men min man åt upp allt jag inte orkade...
(+sin egen mat...)
så jag tror vi väger lika mycket på fredag,
när jag har vägdag!..*L'
klarade av denna middagen utan någon värre dumpning..
bara lite trötthet!
Gick "bara" 8000 steg idag...

I går åt jag bakad potatis med bacon och kyckling/curry...
åt inte mycket...
men efter det blev det sängen och horisontalt läge en bra stund!
Min dumpning visar sig genom
hjärtklappning...
ont i magen...
enorm trötthet...
sen kommer det andra stadiet...
då fryser jag som bara den...
sen måste jag upp och röra mig.
Så jag och M tog en promenad ner till hamnen i Karlskrona..
solen värmde och vi satte oss och läste en varsin bok!
Sen mådde jag som en prinsessa igen!
Hann med att gå 11000 steg!

I morse dumpade jag på hotellfrukosten...
fast jag inte åt mycket...
2 matskedar jordgubbsyoggi...
1/4 macka med ost...
1 liten skiva bacon...
lite vattenmelon...
1/4 dl tropisk jucie...
Sen blev det sängen och horisotalläge igen...
efter 1 timme var jag mig själv igen...
så då bar det ut på shopping igen..*L*

Men till lunchen idag hade jag lärt mig...
jag fick beställa en barnportion köttbullar och kokt potatis..
jag åt 1 ½ köttbulle och ½ potatis...
lite tomat..
och sås....

Helgen har varit helt underbar!
Och jag längtar redan tills nästa gång vi ska åka iväg!
Det blev shopping och mys för hela slanten!
Lite dumping kunde inte förstöra vår helg på hotell..*L*

Undra om jag kommer få det var gång jag äter lagad mat...
att jag blir så enormt trött och måste sova en liten stund för att jag ska
fungera igen...
och att jag får ont i magen.
Men det händer bara när jag äter lagad mat...

Det är härligt att vara i väg..
men skönt att komma hem..
och det ska bli skönt att komma in i sina vanliga matrutiner... 
slippa dumpingen!

Linda
lägg gärna en röst...
TACK!





Kommentarer
Postat av: Ida

Hemma igen... Så snart är jag med och jagar steg igen... Tar på mej räknaren imorrn... kram kram

2008-04-20 @ 17:32:05
URL: http://smiley81.blogg.se
Postat av: ejmis

I morgon tar jag på mig räknaren igen =)

2008-04-20 @ 18:24:26
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0