27/4

Snart har april också bara svissat förbi...
tiden går så fort!

Stegen igår var inget att hurra för...
kom inte ens upp i stegmålet...
Så idag är det jag som ska ut på promenader...
ska bara jobba några timmar under middagen.

Ska göra lite frukost snart...
idag blir det mannagrynsgröt..
1 dl till mig och en massa gröt till mina huliganer!

I eftermiddag ska vi grilla..


vi måste ju inviga den nya grillen vi köpte igår!
Fläskfile står det på menyn idag.
Och lite ugnstekta potatisar och morötter!
Kanske fixa till någon sås också...*L*
blir lite torrt annars.

Jag läste om en kvinna som inte ville gå ut på grund av sin fetma,
hon "låste" in sig i sin lägenhet och vägrade träffa människor.
Hennnes mamma fick handla mat till henne.
Allt detta för sin övervikt...
Förklaringen till att hon inte ville gå ut och träffa folk ,
var att hon ville bespara dem åsynen av henne...
hon, tjejen, i fråga är 25 år och väger 125 kg.
Alltså inte mycket mer än vad jag vägde innan jag gjorde min operation.
Hon har fått ta emot så många kommentarer från omgivningen
om sin vikt,
att hon helt enkelt inte går ut mer.
Tex
 "ska du äta allt det där..."
"har du provat viktväkatarna..."
"allt prat om vikt..."(kanske inte om hennes vikt alltid
men om kompisarnas/släktingarnas vikt)
"blickar..."(som kan säga mer än 1000 ord..)

Jag hoppas att tjejen får den hjälp/stöd hon behöver
för att kunna bygga upp sitt självförtroende igen.
Jag blir ledsen när jag läser att det finns människor
som pga sin övervikt måste "gömma" sig för att vara andra människor tilllags!
Hon kanske har försökt allt för att gå ner i vikt,
men inte lyckats..
(många människor tänker inte så långt innan de  slänger ur sig en kommentar
eller inte vet hur mycket hon kämpat med sin vikt i tysthet..)
det är jättesvårt jag vet.
Jag har bantat nästan hela mitt liv...
(och ofta i tysthet..)
Men inte lyckats få ett bestående resultat.
Det svåra är inte att gå ner..
det är att stabilisera vikten.


Linda
lägg gärna en röst...
TACK!



Kommentarer
Postat av: Bitte

Precis,det svåra är inte att gå ner..
det är att stabilisera vikten.Jag har jojobantat hela mitt liv *L*

2008-04-27 @ 14:58:29
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0