ORDSPRÅK OM KÄRLEK.....



1. Den ogifta kvinnan önskar sig mest av allt en äkta man. När hon fått honom önskar hon sig allt annat.

2. Den som inte kan hata kan inte heller älska.

3. Det är inte den vackraste kvinnan som har de starkaste känslorna.

4. Det är omöjligt att vara förälskad och klok på samma gång.

5. En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek - en kvinna vill alltid vara en mans sista äventyr.

6. En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal.

7. Gud skapade mannen före kvinnan. Det är som när jag skriver. Först gör jag en kladd.

8. Guld förblindar många; kärleken förblindar alla.

9. Klok präst kort predikan.

10. Kärlek vid första ögonkastet är männens ursäkt för att de har bråttom.

11. Kärleken är blind.

12. Kärleken är för mannen bara en bisak. För kvinnan är den allt.

13. Lär känna modern innan du gifter dig med dottern.

14. Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man  som  skall välja henne.

15. Män vill alltid vara en kvinnas första kärlek - kvinnor vill vara en mans sista äventyr.

16. Rynkor är smilgropar i älskarens ögon.

17. Omnia vincit amor - Kärleken övervinner allt.

18. Säga vad man vill om min fru, men tur i kärlek har hon.

19. Vi delade på kärlek. Jag tog kär, du tog lek.

20. Vi kan inte uträtta stora saker - bara små saker med stor kärlek.

21. Vi upphör att älska oss själva om ingen älskar oss.

22. Vill ni förstå männen? Studera kvinnorna.

23. Vin och kvinnor gör mannen galen

24. Vänlighet är att älska människor mer än de förtjänar.

25. Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, ty då behöver jag det bäst.
 

Linda
lägg gärna en röst..
TACK
!

Kommentarer
Postat av: Kastella

Okeeej va skönt =) händer idag då?

2008-04-16 @ 08:29:28
URL: http://kastella.blogg.se
Postat av: emmely

Hej! I dag känns foten mycket bättre.Men jag haltar litet fortfarande men jag har har haft stegräknaren på hela dagen. Så nu är jag på G igen ! Känns jätte härligt ! Så nu hoppas jag att jag klara steg målet.
Vad många steg du gick i går ! Duktigt! Hur är det med träningsvärken då? Hoppas den är under kontroll!

2008-04-16 @ 17:14:36
URL: http://graje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0