27/8

4-4
Och killarna var INTE nöjda.
Och jag fick en kommentar av stor-huliganen
 (att
en del i laget spelade som tjejer!
Hm...
Undra var han hört det?
Jag (som redan hade lågt blodsocker innan disskutionen)
tog genast strid för tjejerna,
(då jag själv spelat fotboll länge)
och förklarade att tjejer och killar är lika duktiga och att så säger man inte.
Men han malde på och förklarade för mig,
att tjejer "petade" på bollen,
inte "satte" till.
Punkt slut!
Vi pratade om det innan läggdags igen
och då hade han lugnat sig lite,
så han förstod att man inte ska säga så...
men var han hört det visst han inte,
bara att han vet att det är så.
Jag känner mig fortfarande inte riktigt klar med vår disskution än...
men det kommer alldeles säkert fler tåg!
SUCK!
Ja dessa huliganer,
de är älskade men  ibland undrar man om de är besatta!

Duschen avklarad,
nu väntar några avsnitt av
"sex in the city"..
så jag får annat att tänka på!
Stegmålet avklarat,
11193 har jag jagat ihop idag.
Många till blir det inte....*L*

Finns det rätt eller fel när det gäller disskutioner med barn?
Ska man föra över ens egna värderingar på sina barn eller låta dem
skapa sig egna?
Vad är rätt eller fel?

Linda




Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Att ge sig in i diskussioner ang. manligt och kvinnligt är alltid vanskligt. Det innebär för den skull inte att man ska avstå. Att peka på lika värde är viktigt och att överföra allmänmänskliga värderingar likaså. Det slår förhoppningsvis rot men det kan tänkas att den "goda skörden"

inte märks förrän avkomman nått vuxen ålder.

2008-08-28 @ 10:59:10
Postat av: Alex

Hej! Fin sida!

Jag ska ev. göra en gastric bypass och jag vet inte vad jag ska ta mig till. det är ett stort val när man inte har stöd från varken familj eller vänner..

vad tycker du?

kram från Alex.

2008-08-28 @ 18:41:13
URL: http://itsmyhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0