28/8

Idag har varit en lugn dag..
jobbat lite, plockat kantareller,
varit och handlat, varit på invigningen av en ny klädaffär
och gjort hemmagjord pizza.
Och den blev hur god som helst!

Idag har jag tagit mig i kragen och ringt läkaren ang
min huvudvärk.
Men nejdå...
de ville inte ta emot mig...
men efter mycket tjat..
(från min sida)
så skulle damen i luren kolla upp om det gick och sen ringa tillbaka...
detta var i morse vid 10...
och de har fortfarande inte hört av sig!
Så det blir till att sitta i telefonen i morgon igen!
För prover ska de ta,
både vitaminer och mineraler och allt annat trams.
För något står inte helt rätt till!
Orken försvinner mer och mer...
Jag börjar bli riktigt "nere"...
trött jämt...
huvudvärken kommer och går ett par gånger om dagen...
jag har fått svårt för starkt ljus...
Så något måste vara fel!

Stegen idag 11234,
lyckades jaga ihop många när jag var ute och jagade kantareller...
Jag får vara hur "nere" jag vill...
men mina 10000 steg om dagen...
de ska jag gå!

Var är världen på väg,
när man inte ens kan lita på sjukvården?....
Jag måste nog hålla med om det som en del säger...
Ska man få rätt vård, måste man vara frisk så man kan tjata sig till den hjälp man är
berättigad till!
Risken är att man är helt slutkörd innan man ens får en tid...
Så nu ska jag kurera mig själv med lite tv...
Bättre?
tror inte det ....
men jag mår iallafall bättre ett tag och får annat att tänka på!

Nu tar jag mina ananasar och kryper ner i sängen och
tittar på "sex and the city"!

Linda

Kommentarer
Postat av: Helena Magnil

hej Linda jag har läst din dagbok och den har verkligen fängslat mig.Jag har också gjort en gastric by pas . Jag gjorde min operation på Torsby sjukhus i november 2000.Det är så många tankar och känslor som du beskriver så himla bra som jag känner igen på pricken. När jag la mig på operationsbordet så vägde jag 130kg!!! Jag är 160 cm lång. Idag väger jag 85kg. JAG HAR VARIT NERE I 70KG. Av olika anledningar har jag gått upp de här förrädiska kilona tyvärr,men jag försöker tänka att jag ju faktiskt har gått ner 45kg.DEN HÄR TRÖTTHETEN SOM DU beskriver gör mig bekymrad.I torsby sa de att om vi fick de här symptomen skulle man höra av sig för det var väldigt vanligt med de här problemen. Jag fick en oerhörd trötthet och yrsel en period efter operationen, jag minns inte riktigt kanske ett halvår eller så.Det visade sig att jag hade brist på både järn och b12.Det är väldigt vanligt efter vår operation sägs det att man får brist på just de sakerna för de tas upp av kroppen i tarmpartierna.Jag fick tabletter och började äta men inget hände. Det visade säg senare att det var också vanligt förekommande att kroppen inte tog upp varken järn eller b12 i tablett form efter vår operation.Jag går nu sedan 5 år tillbaka och får järn intravenöst hos en sköterska en gång i månaden och b12 varannan månad i sprutform.Det är svårt att beskriva allt här tycker jag men hör gärna av dig så kan jag berätta mera. Jag delar gärna med mig av min erfarenhet 0ch mina tankar.

2008-08-31 @ 19:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0