9/12

Vaknade och mådde ganska hyfsat,
men det gjorde dock inte stor-huliganen...
han hade fruktansvärt ont i magen..
så det blev ännu en dag hemma.
Ringde in till grannen,
för hennes flickor brukar komma in en runda till oss
på morgonen...
Gissa vad?...
även de låg i maginfluenas!
USCH!
Tänk vad en sådan omgång kan göra med mig....
Jag skulle förmodligen bli helt utpumpad!
Ingen trevlig tanke.....

Åt 1 dl pepparkaksfil till frukost,
2 dl kasslersallad till luch,
1 knäckebröd med smör och julost till mellanmål,
vatten har jag lyckats få i mig 5 dl...
så där har jag att jobba med under dagen!

Känner mig inte så nere idag,
men fortfarande många tankar som leker ta fatt i huvudet.
Tankar som är svåra att sätta ord på.
Att människor kan göra sådan skillnad på folk,
det är det som gör mig fundersam....
Oavsett om man väger 120 kg eller 67 kg,
är man samma person inuti,
(jag kan ju i och för sig bara prata för mig själv...)
samma värderingar...
samma jag...
men inte i samma kropp!
Tro nu inte jag börjar bli bitter,
operationen är det bästa (egoistiska) jag gjort,
och jag skulle inte välja bort den.
Kanske har blivit lite "tomrum" i huvudet också efter operationen..*L*
Kanske blivit av med en massa fett,
och fått en massa tankar att fundera över istället...*L*
Psykologen har jag lagt på "hyllan",
får ut det mesta av mina tankar som leker ta fatt i huvudet på mig,
här på bloggen!

Ikväll ska jag fixa till julstämningen jag hade innan helgen!
Hyacinter, julstjärnor, pepparkakor,
glögg, levande ljus och julkalender!



Hur gör ni för att hitta er "försvunna" julglädje?

Linda





Kommentarer
Postat av: TT

Men det var väl inte en egoistisk handling, operationen?

Kroppen mår bättre, säkert knoppen också, du orkar mer så det gynnar ju hela familjen.

2008-12-09 @ 22:49:32
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0