23/1

DAG 8

Nu vet jag hur det känns att få dumping!!!!

Dumping  händer när maten kommer ner i tunntarmen på ett allt för kroppen ovant sätt.
Detta leder till en reflex som kallas dumping.
Det yttrar sig i form av matthet och trötthet, hjärtklappning och kallsvettning.
Symtom från mag-tarmkanalen såsom körningar och diarre kan också förekomma.
En del känner behov av att ligga ner.
Dumping är en bra signal till att du ätit/druckit för snabbt, för mycket eller för energirik mat.
Det är helt ofarligt men kan upplevas mycket obehagligt.

Och allt detta upplevde jag.....förutom diarren, tack och lov!!
Och vad gjorde jag.......JO...
Jag slevade i mig min näringsdryck  för fort....hur jag nu lyckades med det är en fråga i sig....
För jag använder tesked...
Men det blev för mycket helt enkelt!!!
Och dåligt mådde jag.....
Det gick över på en timme ungefär...
men vad mitt hjärta slog, har aldrig känt det slå så hårt....och ändå har jag tränat ganska mycket!
Jag orkade inte ens titta på handbollen i första halvlek....och då är det illa ...(för er som inte känner mig!)
Men nu mår jag bra igen!
Men jag ska ALDRIG vara glupsk igen......

Har fortfarande inte varit ute och gått min kvällspromenad, men jag ska!
Får gå själv ikväll, men det gör inget, är faktikst ganska rogivande det också!

Har ätit min middag, det sista av kantarellsoppan 1 1/4 dl och 1/2 dl lättmjölk!
Sen blir det 1 dl lättfil efter min promenad och mera vatten!

ALLA KLAGAR ÖVER SIN GLÖMSKA,  INGEN ÖVER SIN DUMHET....

Linda

Kommentarer
Postat av: xMx

Usch det låter läskigt!
Tur att du hade en förklaring till vad det var som hände iallafall!

2008-01-23 @ 20:04:48
URL: http://xmx.blogg.se
Postat av: Therese

Detdär med att glupska i sig känner jag igen.. Men shit vad du är duktig!

Jag får kramas snart! Till helgen! :D

2008-01-23 @ 20:39:04
URL: http://kemppainen.blogg.se
Postat av: Annah

Vad du kämpar på. Måste vara härligt att känna på kläderna att det händer saker. Har jag själv börjat göra nu och det känns bra, även om det bara är lite trivselkilon som ska bort.
Naglar är kul! Är supernöjd. Sitter här och tittar på dem hela tiden. Sambon tycker jag är knäpp =). Hade det som belöning till mig själv när jag gått ner 4 kg.

Lycka till med promenaderna!

2008-01-23 @ 21:53:12
URL: http://minyas.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad obehagligt det där lät men det är ju skönt att det går över. Du är jätteduktig som kämpar på, skulle nog inte klara det själv. Är alldles för odisciplinerad, haha.

2008-01-23 @ 22:03:41
URL: http://tungviktaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0