2/10

Så idag börjar mina "matskrivardagar" igen!

Frukost: ½ dl jordgubbsfil
               ½ rågmacka+milda+lite kaviar
Inte mycket, men fullt tillräckligt för att magknipet skulle vakna igen.

Igårkväll när jag kröp ner i sängen så frös jag,
inte lite,
utan massor.
Så mannen hämtade lite extra täcke...
När jag låg under FYRA täcken så kom värmen...
(och då hade jag ett lite tjockare nattlinne på mig)
och jag har sovit som en stock inatt!
Varmt och skönt hela natten...
(förutom när mannnen skulle upp och jobba...
då vaknade jag av att jag frös...
hade bara två täcken på mig då..*L*)
Så tills ikväll har jag "bullat" upp med alla mina täcken i sängen!

Idag är jag också frusen,
men det räcker med joggingbyxor, tigertofflor och tjocktröja...
Funderar på att införskaffa benvärmare,
som jag kan ha både på benen och händerna!
Vad tror ni om det?...*L*

Jag tror detta är kroppens sätt att tala om för mig att ta det
lite lugnare..
att bara vara ett litet tag.
Jag behöver inte göra allt själv.
Jag kan få följa med strömmen ett litet tag tills jag hämtat mig.
Trodde faktiskt inte jag skulle reagera så här...
dra mig undan och tycka det är skönt att vara för sig själv ett tag.
Men det är många nya känslor/tankar som jag fick på köpet med min "nya" kropp.
Inte bara att så...
nu är jag 50 kg lättare,
och nu fortsätter vi att leva som vanligt!
Nej,
jag är kluven.
Jag trodde ju faktiskt inte att vikten spelade så stor roll i samhället,
inte i det samhälle jag lever i,
det nära samhället.
Men jag misstog mig.
Och jag tror det är det som gör det så jobbigt just nu.
Att människor behandlar mig bättre nu när jag är "normal".
Att de ser mig på ett annat sätt, pratar med mig på ett annat sätt.
Absolut inte alla,
många är precis som innan och med dem känner jag mig hemma.

Har ni behandlat någon annorlunda,
som har/genomgår en stor förändring?
Eller ni har upplevt ett annorlunda bemötande när ni genomgått en förändring?

Linda


Kommentarer
Postat av: emmely

Jag har en liknade historia. Fast det har handlar om att byta stil. Jag hade en bästa vän som hade kanska "normal" stil. Sen helt plötsligt började hon ändra sin stil och blev en så kallad "emo". Men jag tog henne för hennes personlighet. Hon var ju ändå min bästa vän. Hon ändrades ju inte på insidan och det är ju de jag tycker om med henne. Hur hon är som person. Men det var många som slutatde vara hennes vän. Vände ryggen till... Men vi är fortfarande jätte jätte bra vänner. Det är henne jag går till om jag behöver prata .. och tvärtom!

2008-10-02 @ 09:10:41
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Jess

haha, nä jag får ta det lugnt (: & den med mint är sjukt god!

2008-10-02 @ 10:40:55
URL: http://jessljungberg.blogg.se/
Postat av: Lillaviola

Tyvärr blir man "bättre" behandlad med mindre kg.

Av vissa.

Jag har plockat bort( det lät ju enkelt..)ca 20 kg under ett år och allt berömm som följer gör mig sur.



Det räcker att man på ett posetivt sätt berättar att man ser förändring,men man behöver inte för kung och fosterland ta i så.



Åh,vad snygg du är, vad säger din man..etc



Egentligen handlar det nog om HUR de säger...tonen om du förstår...



Det är väl avundsjukan...

Kram på dig

2008-10-02 @ 11:58:54
URL: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0