30/9

Varje gång jag äter får jag ont i magen,
det knyter sig,
värst är det på morgnarna.
När magknipet lagt sig lite..
(efter ca 1 timme)
så kommer frysningarna och den enorma trötthet.
(som gör mig däckad i någon timme till)
Sen är allt som vanligt igen...
Pratade med läkaren i morse och ska in och ta fler prover på fredag.
Och hon rådde mig till att inte jobba fram till fredag utan vara hemma och ta det lugnt.
Äta när jag kände för det,
vila och inte stressa.
Promenera en runda när jag hade ork...

Har funderat på det här med att man kan bli laktosintolerant av operationen...
Kan det kanske visa sig som mina symtom gör?
Har försökt få tag i min dietist,
men hon är ledig idag och återkommer i morgon.
Så det blir till att sitta i telefonkö igen.

Ska titta på efter tio på fyran...
Anna Book ska prata om sin operation..
(likadan som jag gjort)
Kanske något extra tips man kan få..
Behöver det,
jag har många känslor och tankar som behöver komma ut,
men jag kan inte sätta ord på dem.
De kommer ofta på natten.
när man ska sova..
inte liggga och grubbla och tänka...
Jag är inte van vid att inte ha ord till mina tankar och känslor om mig själv.
Så det är en lite jobbig period just nu,
att komma underfund med sig själv...
och framför allt sin kropp.
Hur den reagerar på vissa saker...
en sak jag vet att den absolut inte tål just nu är alkohol!
Så det ska jag skippa fram tills kroppen är i sådan ordning att den kan hantera det.
Det är inte värt att må dåligt så länge efter intaget...
det känns som om kroppen slutar fungera,
alla organ ger upp.
Och det behövs bara några glas vin för att uppleva det...
Så nu ska jag lära mig ta hand om mig själv och min  "nya" kroppp!

Brukar ni ha svårt att sätta ord på era tankar/känslor?

Linda





Kommentarer
Postat av: Lina

hej!



jag är ju laktosintollerant efter open och läkarna säger att det kanske inte går över för mig då jag haft det så länge.



För mig yttrar det sig i enorma magsmärtor direkt efter intag av mjölkprodukter som inte är laktosfria, samt diarrér som håller på i flera timmar.

2008-09-30 @ 12:53:32
URL: http://tjockis.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0