19/4

Verkligen haft en skön helg,
och lagt det mesta på hyllan.
I morgon är det nya tag på allt igen!

Känner mig avslappnad och harmonisk igen...
en skön känsla.
Som man inte kan få för mycket av!

Idag är det fotbollsmatch för lill-huliganen,
och kiosken är det vår tur att ha hand om.
Undra om jag kan lura mannen till att ta passet i kiosken?...:)
Förmodligen inte...

Ställde mig på vågen och den visade 68,6 kg,
och det är helt ok.
Jag pendlar mellan 66-70 kg,
så 68 känns lagom.
Och lagom är ju Sveriges motto..:)

Kollade in mitt bmi när jag ändå är i farten.

BMI är en förkortning av Body Mass Index. BMI är ett mått på din hälsa.

WHO's risktabell
WHO, Världshälsoorganisationen, har skapat en internationell standard för BMI som hälsomått. Den ger en objektiv riskbedömning av din vikt och används av läkare i hela världen.



och jag har ett bmi på 25,5.
När jag började hade jag ett bmi på 44.
Så det känns helt ok!...:)
Gå in på
www.bmidirekt.se
och kolla hur ditt bmi ligger.

Nu ska här fixas ihop något mumsigt till frukost...
(blir ingen mannagrynsgröt idag,
då den är slut!)
Ska göra en fruktsallad som huliganerna kan äta som efterrätt till frukosten..
(är det söndag så är det!)
Hur som helst så är jag vrålhungrig!

Vad ska du ha till söndags fruksot?

Linda

Kommentarer
Postat av: Lina



Hej gumman!



Dagen/kvällen igår bjöd på sol,kyla,snöfall,gott sällskap och blåsigt. + lite för mycket alkohol och bilder på oss finns på forumet. =P

Bra att du mår bättre, inte roligt alls att ha sina svackor.=( kraaam.



Själv är jag nere på 25.9 bmi och började på 45.2..så snart så får jag också kalla mig normalviktig =)

2009-04-19 @ 17:17:26
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/
Postat av: Bim HD

Hm... tror jag klarar mig än, ang BMI... dock kan den ju fallera ibland. Men, med träningsförbud mm så är det väl för min del - läge för omformatering på något sätt. Se till att träna mer nu när man fått börja lite... van träna 4-5dgr per vecka, sedan noll... nu två... alltså, något mer måste till. Vad? :D

Må så grankott...

2009-04-19 @ 21:23:20
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0