24/4

Så är jag uppe innan tuppen idag!
Är inte van vid att gå upp innan tidigast kvart i sju..:)
(bortskämd..)
Men idag ska jag ta bilen och lämna på service!
(inte var dag det händer..:))

Såg ett programm på kanal 3
(tror jag)
igårkväll,
"Stolt och fet!"
Handlade om människor som hade lärt sig tycka om sin kropp som den är osv..
En del saker tyckte jag var helt uppåt väggarna,
men en del saker såg jag som riktigt positiva!
Tex
anordnades det danskurs för överviktiga, ledd av en överviktig ledare,
och dessa stärkte överviktigas självkänsla...
Vilken kanon grej!
Tänk så många som inte vill/vågar gå till gymet,
här känner de sig som en i mängden och inte den alla tittar på.
De hittade även på andra saker tillsammans,
som att åka skridskor...
många överviktiga skulle aldrig i sitt liv ställa sig på ett par skridskor,
iallafall inte jag!
(fast mitt dåliga korsband tillåter inte det nu heller..:)
Tänk att hamna på rygg och ligga där som en sköldpadda och inte komma upp...
Nää...
mycket tänkvärt!
Missade ni det,
så går det säkert någon repris som jag absolut tycker ni ska se!

Nä..nu skriker magen efter mina älskade rågfraskuddar!
Sen får jag väl kamma till uggleboet på huvudet,
så jag inte skrämmer bilreperatören..:)

"Fånga dagen!"

Linda

Kommentarer
Postat av: emmely

Hej. Vi västerås finns det faktiskt en överviktig förening. För både ungdomar och vuxna! Jag gick mycket där för några år sen, men sen blev det så mycket annat man var tvungen att göra. Men jag har faktiskt tänkt att gå dit någon gång igen för det var en sån härlig grupp! Vi åkte på läger, gick på vattengympa, åkte till badhus, red på hästar mm .. det var verkligen kul!

2009-04-24 @ 07:46:11
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: TT

Jag såg det, bra program.

Strax innan lyssnade jag lite på debatten i ettan (eller var det tvåan) om övervikt.

Också intressant!

Ha en bra dag i solen, kram!

2009-04-24 @ 11:04:20
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Lina





Såg också programmet. Här uppe finns en klubb för stora och vackra där de kan vara sig själv, helt underbart tycker jag.



Sen finns det ju olika överviktiga...jag själv somalltid mått dålgit, blivit mobbad hela uppväxten, haft det med mig i 20 år och bara mådde dåligt dagligen som helst skulle vilja besöka himlen..

Och så finns det sådana som en väninna jag har..som bara älskar sig själv och är i princip som de där kvinnorna. Har alltid varit avundsjuk på det. Men även idag så anser jag att de har all rätt att älska sig själva. Jag ler med dem och vet att de mår så bra som de gör...min väninna mår toppen innerst inne.



Sådana som jag mår aldrig bra med stor hydda...



Hoppas du får det fint i solen =)



/Kraaam

2009-04-24 @ 15:02:23
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0