2/2

Visst hänger träningsvärken i sig..
men jag tror den har släppt lite...*L*
Fast inte i ljumskarna!
Det blir till att stretcha ut dem...
lite i taget...
så ska jag nog kunna gå normalt igen...*L*

Det gångna året har varit en omtumlande tid för mig.
Jag håller på att lära känna min kropp på nytt,
har fortfarande inte riktigt landat där jag ska.
Många tankar och känslor rinner genom kroppen.
Och mycket jag trodde var självklart,
var inte så självklart,
som det här att man behandlar alla lika,
oavsett färg och storlek.
Man behöver inte älska alla,
men man måste ha tillräckligt med mod för att ge andra människor den respekt de ska ha!
Jag upplever det gång på gång nu...
samhället "tycker inte om" människor som sticker ut,
som är annorlunda,
överviktiga, färgade, you name it...
Är det rädsla?
Eller bara okunnioghet....

Jag har tur,
jag har ett stort socialt närverk som stöttat mig genom året,
men människor som man "bara" känner ytligt,
där märker jag det.
De bemöter en helt annorlunda,
man är en av dem...
Vill jag vara en av dem?
eller jag är fortfarande jag?
Kommer jag bli likadan?

Många frågor och få svar...
och allt en måndagsmorgon!

Linda

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ang. att behandla folk olika. Rädsla-ja, okunnighet-ja. Men det tredje alternativet som jag tror säger mycket är REN och SKÄR DUMHET!

2009-02-02 @ 14:33:19
Postat av: Camie

Tack så jättemycket för din fina kommentar! :) Och va glad jag blir när jag får höra att det finns människor som vågar söka hjälp :) Det är riktigt starkt gjort! :D



Fortsätt tro på dig själv :D Lycka till och ha en fortsatt supertrevlig måndag :)



Kramar<3

2009-02-02 @ 15:33:26
URL: http://camillahart.blogg.se/
Postat av: mie

Jo du sånt märker man av, förstår inte hur folk är funtade??? Kram!

2009-02-02 @ 20:31:03
URL: http://mies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0