11/3

Inte mycket sömn inatt heller!
Vaknade igen vid 03:00 med smärta,
fick då mer smärtlindring...
skönt!
Sen nu 05:30 fick jag lite piller till!
Och det bästa av allt...
frukost!



1 dl branflakes och 1 dl A-fil,
sen har jag ju rostade hasselnötter med mig..
så 10 sådana slank också ner i "sörjan"!
Fick även ett glas apelsinjucie...
men det ger jag mig inte på till frukosten!
(allt detta får inte plats i min lilla magficka!)
Penicillinet ska jag också få ner till maten...

Det kliar under lindan så in i bomben..
jag kan klia över..
men det hjälper inte så mycket!
Ska bli skönt när de släpper lite på den,
tror de tar av den helt innan jag åker hem idag!

Jag ska ha ett bröstband
(får visa det sen, då det sitter under lindan nu..)
det är en elastisk sak,
som jag ska ha dag och natt tills jag ska på återbesök den 25/3 i Helsingborg
Och detta skka sitta så hårt så möjligt.

Jag har även fått en behå jag ska ha dygnet runt de två första veckorna efter operationen,
sen i 3 månader ska jag använda den dagtid.
Även den sitter på allaredan...*L*

Snittet de gjort sys med stygn som försvinner av sig själv.
Och över snittet sätts tejp, som tas bort på återbesöket den 25/3.
Tejpen tål vatten.

Duscha får jag göra på torsdag,
Utan bröstband och behå..*L*
Med andra ord får jag se min anya bröst för första gången riktigt då!
Fast de är fortfarande svullna då....
Efter duschen ska bröstbandet och behån på igen.

Jag kommer ha ont de första dagarna,
(ont? jag?...)
och det kan vara svårt att ligga på sidan.
(skojar du..ryggläge är det som gäller!)
Värktabletter regelbundet ska jag trycka i mig...
Morgon, middag och kväll ska jag ta 2 panodil 500 g och 1 Ipren 400 g
till natten,
så jag kan sova,
2 st citodon.
Sen får jag förmodligen någon värktablett att ta vid behov också...
(hoppas jag!)

Jag har läst att jag kan höra ett kluckande ljud från brösten de första dagarna,
det beror på luft och vätska som finns i brösten.
Det är ofarligt och försvinner snabbt.

Om jag missat något får jag reda på det när jag ska åka hem!
Ska ju träffa läkaren idag igen..
Han ska fixa sjukskrivningen och lite annat smått och gott!

Perfekt,
nu har jag ätit upp min frukost !
Ingen stress bara lugn och ro...
och det innebär ju..
ingen dumping!
Skönt!
Jag har kommit på att det är perfekt när jag har annat att göra samtidigt som jag äter frukost..
då äter jag mycket långsammare
och kroppen hänger då med!
Jag får inte ens liite ont i magen då!
Se vad jag lärt mig på ett år!..*L*

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0