22/3

Efter en duktig morgon,
gjort en ny sats med musli...
fixat frukost...
och plockat undan lite grann..
så försökte jag mig på att vila en stund.
Det gick inget vidare,
så nu sitter jag här igen..*L*

Här kommer receptet om någon vill prova på att göra en egen musli,
som man vet vad innehåller!

Häll 3 msk rapsolja i en djup ugnsplåt,
grovhacka 2 dl mandlar (jag har dem hela)
och 1 dl hasselnötter (jag tar hela sådana också..)
Blanda 6 dl havregryn,
4 dl rågflingor,
1 dl kokosflinor,
5 msk solroskärnor (har jag inga hopar jag över det)
Häll allt i formen och ställ in i ugnen på 200 grader.



Rör om efter 10 minuter och efter ytterligare 10 minuter är det klart.
Låt svalna helt innan du häller upp på glasburk.



När jag sen serverar det så brukar jag hälla i russin,
mannen tar även aprikoser i..
fast det gillar jag inget vidare....

Linda

Kommentarer
Postat av: Lina



Den såg smarrig ut =)!

måste testa den någon dag

2009-03-22 @ 13:15:16
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/
Postat av: annika

Den muslin verkar jättegod!

Jag ska testa att göra den nån dag =)

//annika

2009-03-22 @ 18:04:07
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/
Postat av: Anette

Det måste jag me testa!!

2009-03-22 @ 19:14:51
Postat av: mie

Måste jag prova=))) Bra med tips, hade nog aldrig försökt annars.



Ugglas program var kanon, kolla om det finns repris om du vill se.



Ja du hur många mil??? Vet inte, 4 mil norr om Norrtälje bor jag ju, Grisslehamn. En sommar tripp kanske, ja det här är en sommarby så det skulle väl passa=)? Osså kan vi ju ses=).



Kram!

2009-03-22 @ 19:21:01
URL: http://mies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0