27/3

Idag kommer min lön!
Yippie!
Och vädret är uselt...
det regnar och regnar....
grått och trist...
Vad passar inte bättre en sådan här dag än att åka till Ullared?....
Jag och mannen fick ett ryck igårkväll och bestämde det rätt och slätt....
Så när huliganerna går till skolan,
sätter vi oss i bilen och kör till Ullared och fördriver tiden!

Nu äntligen tror jag det har vänt!
Jag har lyckats sova utan piller...
och jag har sovit hyfsat bra också..
Visst vaknar jag ett par gånger,
av att jag har ont,
men det är ju ingenting jämfört med innan!
Somnade vid 01:00 och gick upp vid 05:30...
Det är det längsta jag sovit sen operationen!
Gött!

Idag vägde jag mig också...
vågen stannade på 69,5 kg.
En ökning på 1,4 kg sen den 15/2.
Men jag känner mig bekväm i det,
och jag vet varför jag inte stått still eller gått ner...
jag har ätit för dåligt och motionerat för lite!
Men det ska det bli ändring på..
Maten ska jag försöka ta tag i redan i dag...
träna riktigt får jag göra först om 4 veckor,
pga plastikoperationen.
Men sen kör jag igen.
Nästa vägdag, nästa fredag!

Jag fick förslaget från en läsare att om jag ville gå ner några kilo snabbt kunde jag alltid "flyta"...
Men se nej,
det vill jag då rakt inte!
Jag mådde hemskt innan operationen då jag var tvungen att "flyta"..
hela min kropp skrek att det var fel!
Och jag tycker det är helt fel förhållningssätt till mat.
Har jag nu lyckats gå ner i vikt,
så varför ska jag exprimentera med mina matrutiner?
Jag tycker inte det är sunda matvanor att bara dricka pulver...
och jag tror inte kroppen mår så bra av det heller!
Jag har bantat vad jag ska i mitt liv!
Varför utsätta mig för detta,
när jag vet att det funkar med att äta tillräckligt och motionera ?
Känns som om jag "flyter" ,
så "förlorar" jag en del av det jag lärt mig genom operationen...

Innan operatinen så har jag nog provat de flesta dieter,
alltid ihopp om att just den dieten ska funka!
Gått in med en hög motivation,
för att gå ur den  igen..
med ännu ett misslyckande...
Och efter vart misslyckande blev jag svagare och svagare..
desperatare och desperater...
och alltid efter varje diet ett par kilo tyngre....
men fortfarande med samma höga motivation om jag bara hittade något nytt sätt att banta på...
bantningspiller, utan kolhydrater, viktväktarna, äta mindre, träna mer,
dricka soppor och pulver...
tja..
listan kan göras lång.
Men nu är det stopp!

Nu har jag fått en extra chans i och med operationen
och den chansen ska jag ta vara på,
genom att äta och motionera så min kropp mår bra,
och inte tar en massa stryk i onödan.
Jag stärker även mig själv,
jag har ju faktiskt,
för en gång i livet lyckats!
Jag har gått ner 57 kg
och det är jag stolt över!

Linda

Kommentarer
Postat av: TT

Cheeezuz!! 57 kg! Nästan hela mej... du ska verkligen vara STOLT! :o)

2009-03-27 @ 08:09:10
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, den glassen har jag inte vågat testa.. Jag är rädd att jag ska bli beroende..



Det är verkligen imponerande med 57 kg!



Ullared är inte tokigt det, fast det blir lätt att det blir lite mycket i kundvagnen.... Vill höra om fynden sen!

2009-03-27 @ 12:01:02
URL: http://promisedchild.blogg.se/
Postat av: ejmis

Ullared...jag blir avundsjuk...

Ha en fin fredag!

2009-03-27 @ 17:37:23
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0