12/5

Många tankar i lilla huvudet på Linda...
Men ingen huvudvärk idag!..:)

Har fått ännu fler funderingar kring det här med gastric by pas operationer..
eller rättar sagt fått mail från några stycken.
Någon undrade hur jag ens kunde tänka mig att genomgå en sån hemsk operation...
Varför blev jag beviljad och inte hon...
Hur jag kunde väga så mycket utan att ha gjort något åt det innan,
och istället låter Landstinget betala för min operation....
Att jag inte ens ska bemöda mig med att prata mat,
då jag inte har de problemen längre...
jag behöver ju bara "glida" med som hon uttryckte det..
inte behöva tänka på vad jag stoppar i mig och
behöva vara rädd för att jag blir fet igen...

Jag kan bara säga en sak...
allt handlar om okunnighet.
Alla dessa fördomar vi har i dagens samhälle,
mycket handlar om rädsla och okuunighet!

Jag tog beslutet att jag vill/måste göra min operation för att ens kunna gå när jag blir 40.
Jag hade så grymt ont i mina leder/vrister..
Varför jag blev beviljad och inte hon?..
jag kanske redan har provat allt för att gå ner i vikt,
utan något varaktigt resultat...
Jag har bantat bort nästan 25 år av mitt liv,
så att jag inte har försökt är enligt mig "bullshit"!
Att jag skriver upp vad jag äter,
hur mycket jag äter och dricker är en säkerhet för mig,
jag slarvar lätt med maten och äter för lite,
och de dagar jag gör det så får jag sota grymt för det...
(för att inte tala om dagen efter....)
Att jag inte behöver fortsätta jobba med att äta rätt och äta lagom
utan bara "glider" med,
det är en stor fet lögn...
jag får inte äta för fort...
inte för mycket...
inte för lite...
inte för fett...
inte för sockrigt...
inte för vetemjöligt..
tja...
gör jag detta så blir jag "dålig"...
med andra ord ,
varje gång jag går över gränserna så
får jag en smäll på fingrarna...
ibland ingen liten ,
utan en stor riktig åthuting som heter duga!
Men detta är något jag får lära mig att leva med,
för min operation är det bästa ,
mest egoistiska jag gjort i hela mitt liv!
Och jag skulle gjort det igen om jag behövde!

Och rädslan för att vakna upp  lika stor och med likadan smärta som
jag hade innan min operation,
den finns där hela tiden!
Går inte en dag utan att jag skänker en tanke åt livet och hur underbart det är ...
egentligen!

Linda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du, jag och så så många glädjs med dig, bitterhet från andra säger mer om dem en om dej,,,ha ett bra LIV

2009-05-12 @ 13:56:15
Postat av: Lina





Du beskriver det som jag tror de flesta opade tycker / tänker och vill säga.



All tummar upp!!



/Kraaam

2009-05-13 @ 17:47:21
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Oj, det var länge sedan jag tittade in hos dig. Kul att se att du mår så bra numera och att vikten stabiliserat sig!



Kram

2009-06-08 @ 23:01:42
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0