6/5

Solen skiner,
men det blåser och är kallt!
En riktig mysdag i soffan med duntäcket...:)

Har stort socker behov just nu..
eller jag känner ett stort bvehov av socker,
så det är bara att försöka stå emot så mycket det går...
har ätit cocktailtomater istället...:)
men nu ligger en muffins och den har kallat på mig ett bra tag...
det bästa är att där bara ligger en...
så om jag äter halva och ger hunden halva,
måste det ju vara rättvist..:)
och jag blir av med muffins orosmolnet..:)

Ska ge mig på en runda Wii fit ikväll,
minst 30 minuter ska jag fördriva.

Linda

Kommentarer
Postat av: Lina



Antingen så tar jag påsen som finns på ex. ica.. som heter just Tacogratäng..men det är så mycket skit i den...men det är grunden..eller så tar jag min egen hemmagjorda Tacokrydda. Fri från glutamat och allt. Man kan modifiera den hur mycket man vill och vissa ingredienser låter knasiga, men det luktar och smakar bara god Taco om kryddan när dne är klar =).



Recept:



Tacokrydda 1 (Marieirene)

4 msk chilipulver

2 msk spiskummin

2 msk torkad lök eller lökpulver

1 msk paprika

2 tsk koriander

1 tsk vitlökspulver

½ tsk peppar

½ tsk timjan

½ tsk kanel



Bara blanda ihop o förvara i en burk.



Men iaf..det är grunden och i bägge varianterna så steker jag köttfärs..lägger i grovt hackad lök..eller gärna en vitlök med.

Hackad snackpaprika ( gul eller röd ) eller paprika om man vill.

Färska champinjoner ..antingen som de är..eller steka.

Rör ihop allt och lägger i en ugnsform..sen klickar jag på cremé fraiche med lite tacokrydda i...lägge dte ovanpå gratängen och sedan strör jag lite ost över.....200 grader tills osten smälter. gott gott

2009-05-06 @ 18:39:41
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0